Kamis, 19 November 2015

Madu dan Aloe Vera - Natures Penyembuh Moden

Madu dan Aloe Vera - Natures Penyembuh Moden

Alam menyediakan ubat penyembuhan semula jadi kepada manusia dan haiwan dan ada apa-apa yang bersifat tidak dapat menyediakan ketika datang untuk penyembuhan dan penjagaan kecantikan. Mari kita lihat pada lidah buaya dan propolis lebah krim misalnya tetapi sebelum kita membincangkan krim mari kita mengetahui apa Propolis.

Propolis adalah resin yang dikutip oleh lebah dari pokok-pokok dan tumbuh-tumbuhan. Apabila lebah mengambil resin ini kembali ke sarang lebah mencampurkannya dengan lilin dan digunakan untuk mempertahankan serta melindungi sarang mereka. Propolis telah terbukti mempunyai anti-bakteria, anti-kulat dan anti-radang dan telah oleh manusia untuk lebih 3000 tahun.

Resin terdiri daripada kira-kira 50% damar, 30% lilin, 10% minyak pati dan 5% debunga dan digunakan oleh lebah sebagai pengisi melekit dan gam untuk melindungi sarang sebagai persekitaran yang steril. Sejak 30 tahun yang lalu, penyelidikan perubatan telah mula mendedahkan rahsia propolis sebagai antibiotik semulajadi.

Lidah buaya berasal dari tumbuhan aloe yang merupakan berair dan berkembang di kawasan iklim panas kering. Ia adalah gel tumbuhan aloe yang secara perubatan berfaedah. Berabad-abad lamanya orang telah menggunakan aloe untuk penyakit kulit seperti selaran matahari, potong, jangkitan kulit yang kecil, gigitan serangga, terbakar, ekzema, jerawat, membakar serta jangkitan kulat.

Gabungan buaya dan lebah propolis mempunyai ciri-ciri penyembuhan yang melampau dan satu sama ada boleh mencari lidah buaya dan propolis lebah krim atau gel. Produk-produk ini penjagaan kulit akan sembuh dan mencegah kerosakan selanjutnya terhadap kulit.

Aloe vera dan lebah propolis krim mempunyai agen pelembut yang sangat baik yang menggalakkan tekstur yang lembut dan keseimbangan pH pada kulit. Jika anda mengalami jerawat atau apa-apa jenis keadaan kulit anda akan mendapat manfaat daripada menggunakan jenis krim dan gel.

Ingin maklumat lanjut mengenai Sains Bee Propolis dan antibakteria, anti-kulat dan anti-radang? Hanya ikut pautan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar